historic city Suhraward

گروه گردشگری ، فلسفی فرهنگی سهروردی

historic city Suhraward

گروه گردشگری ، فلسفی فرهنگی سهروردی

بازشناسی شهر تادی روتا (سهرورد) ، حکما و عرفای برخاسته از آن و معرفی طبیعت زیبای آن جهت گردشگری قسمت دوم

تعداد دیگری عکس از طبیعت زیبای سهرورد و اماکن دیدنی آن نمایش داده می شود امیدوارم مورد پسند باشد

عکس ذیل از بالای قلعه کیوان مقر حکومت کنگریان گرفته شده و نمایی از محله شیخلر و امام زاده قاسم را نشان می دهد و در ادامه مسیر دره سرسبزی که رودخانه  سهرورد به سمت روستای قلعه جوق در جریان است  دیده می شود

 سرچشمه و سراب رودخانه سهرورد که به چشمه « گاوسمبه» معروف است که آب شرب شهر و آبیاری باغات و جنگل از آن تامین می شود.

رودخانه زیبای سهرورد که به آرامی در بستر خود و میان جنگل و باغات باصفا در جریان است تا آبادانی و خرمی را به ارمغان آورد در ادامه پس از مشروب ساختن روستاهای پائین دست به رودخانه عظیم قزل اوزن می پیوندد و پس از پیوستن قزل اوزن به رودخانه شاهرود الموت در پشت سد منجیل ،سفیدرود خروشان را تشکیل داده و به دریای کاسپین ( دریای مازندران) واریز می گردد. در گذشته رودخانه سهرورد دارای ماهی غزل آلای رنگین کمان بود که با بچه های هم سن و سال به صید آن می رفتیم و از لذت طبخ و خوردن بی نصیب نبودیم.

مزرعه و استخرهای پرورش ماهی ،شرکت یاقوت ماهی سهرورد که با آب یکی از چشمه های آب شیرین و سبک سهرورد پرورش داده می شود و در استان زنجان بعلت طعم و مزه خوب ماهی قزل آلای آن بدلیل آب و هوای مساعد پرورش ماهی و صید در پیش روی مشتری زبانزد خاص و عام است و طرفداران بسیاری را از اطراف و اکناف برای خرید به سهرورد روانه می سازد. امیدوارم شما هم روزی به سهرود بی آیید و از خوردن و نوش جان کردن آن  با خانواده و دوستان درکنار چشمه های جوشان و درختان سر به فلک کشیده سهرورد لذت ببرید. منتظر حضور سبزتان هستیم.


 عکس دیگری از طرف کوه آساران برای شما می گذارم که تراکم درختان گردوی معروف و کاغذی جنگل سهررود را که از پایین روستای گوشتین کنار کوه ساری یال شروع و تا روستای قلعه جوق دره زیبا و سحر آمیز سهرورد را فرا گرفته را نشان می دهد. انشاالله امسال در اواخر شهریور و اوایل مهرماه 94 که فصل برداشت گردو می باشد جشنواره گردو برگزار خواهد شد شما هم می توانید برای حضور در جشن به سهرورد بیآیید و از خوردن و خرید گردوی سهرورد بی بهره نمونید.

چند تا عکس از آبشار زیبای سهرورد برای دیدن شما خوبان به نمایش می گذارم که این عکسها توسط مولفین محترم کتاب تاریخ سهرورد در بهار سال 94 گرفته شده این آبشارکه در گویش محلی به  « شارشار » معروف است در ارتفاعات جنوب غربی کوه قیدار  به فاصله حدود سه کیلومتری سهرورد واقع گردیده است شما می توانید از مسیر جاده آسفالته ، سه راهی مادآباد با یک و نیم کیلومتر پیاده روی و کوه نوردی و استنشاق هوای سرشار از اکسیژن کوهستان های اطراف سهرورد و دیدن مناظر بکر و  غارهای بیشمار ، چشمه های جوشان و نهرهای روان از آن ، بوییدن گلهای و گیاهان دارویی و معطر ، شنیدن نوای دل انگیز چوپانان و صدای بع بع گله گوسفندان به کنار آبشار دل انگیز سهرورد بروید و از آب گورارا و معدنی آن کام تان را شیرین و پس از کوه پیمایی گلویی تازه کنید . اگر اهل چای آتیشی هستید کتری و قوری یادتان نرود که می توانید از چای کوهی ( هوفاریقون ) ، کاکوتی ، مرزه کوهی در فصل بهار در دامن طبیعت استفاده کنید.

مراقب حفظ محیط زیست باشیم و از نعمتهای بی پایان الهی لذت ببریم و همیشه شاکر حضرت دوست بوده و رفیق حضرت  اعلی باشیم .

منتظر عکسهای بعدی باشید.

ادامه دارد....

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت اول













نظرات 1 + ارسال نظر
سلگی دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 11:57

سلام و احترام
از دیدن مناظر و خواندن مطالب لذت بردم امیدوارم موفق و تندرست باشید .

با سلام و آرزوی بهروزی جناب آقای سلگی عزیز از این که به وبلاگ ما سر زدید متشکرم انشاءا... بزودی یک سفر به سهرورد بیایید و با خانواده و دوستان از شهر ما دیدن کنید و میهمان ما باشید و در فضای پاک سهرورد نفس بکشید و لذت ببرید. منتظر حضور سبزتان هستیم.
موفق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.