historic city Suhraward

گروه گردشگری ، فلسفی فرهنگی سهروردی

historic city Suhraward

گروه گردشگری ، فلسفی فرهنگی سهروردی

بازشناسی شهر تادی روتا (سهرورد) ، حکما و عرفای برخاسته از آن و معرفی طبیعت زیبای آن جهت گردشگری

برای شروع و آشنایی اولیه چند جمله از اساتید حکمت و فلسفه در مورد سهروردی و تعدادی عکس برای مشاهده شهر زیبا و باستانی سهرورد ( تادی روتا ) درج می شود.

امیدوارم لذت ببرید.

دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه تهران : خاک سهرورد همچون خاک یونان حکمت خیز است ، خاک سهرورد مقدس است.

دکتر ابراهیمی دینانی:

اگر بخواهیم نادان باقی بمانیم هیچ نیازی به سهروردی نداریم

دینانی: سهروردی آشناترین فیلسوف با قرآن است

در وصیت نامه سهروردی به نقل از دینانی آمده است: «وقتی خواستی قرآن بخوانی، به گونه ای بخوان که تو گویی فقط برای تو نازل شده نه کس دیگری».

 نمایی از شهر تاریخی و باستانی سهرورد که درختان گردوی جنگلی، قلعه و دژ زیر زمینی الریج را در بر گرفته و بر روی شهر زیر زمینی ساخته شده است را نشان می دهد.

یک از دالان ها و اطاق های پناهگاه و شهر زیر زمینی و باستانی دژالریج سهرورد ( تادی روتا) از شهرهای دوران ماد ساخته شده قبل از حمله نبوکد نصر ( پادشاه آشور ) به توجه به پیشگویی های تورات و مستندات باستان شناسی .


دیوار سنگی بطول 7 کیلومتر و به ارتفاع 5 متر که بصورت حصاری دست ساز در جنوب غربی شهر از دوران باستان با بیش از پنج هزار سال قدمت کشیده شده است.


 


سنگ نبشته یازیلی داش در 4 کیلومتری جنوب  سهرورد در کنار جاده منتهی به روستای قلعه جوق با فاصله تقریبی 20 متر از رودخانه سهرورد که یکی از سرشاخه های رودخانه عظیم قزل اوزن می باشد واقع گردیده نقوش دوران باستان بصورت تصاویری از حیوانات و  اتحادمردمان با دستان به هم پیوسته جهت مراسم آئینی در آن نمایان است و سطوری به خط فارسی قدیم با جملات ( بهرام ، درجه و کاردایان ) در آن ثبت گردیده است.




نمایی از امام زاده قاسم (ع) از اولاد حضرت موسی ابن جعفر علیه اسلام که مورد توجه اهالی بوده و به ذیل عنایت ایشان متوسل می باشند.




ادامه دارد...

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم


نظرات 1 + ارسال نظر
رضا شیرزاد دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 22:45

با سلام و عرض ادب

خیلی عالی بود

درود و سلام بر شما نظر لطف داردید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.